loading...
.:::رسول الله:::.
مهران بازدید : 111 شنبه 01 مهر 1391 نظرات (1)
چکیده
پیامبران از طرف خداوند مأمور به هدایت مردمند و برای این که مردم را به سوی خداوند متعال هدایت کنند نیازمند به تشکیل حکومت در جامعه هستند. زیرا با تشکیل حکومت قدرت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به دست آنها می‌افتد و در سایه این قدرت به آسانی می‌توانند این وظیفه الهی را انجام دهند.
پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز در ابتدا مأمور بود که این هدایت را بدون جنگ و خون ریزی انجام دهد اما چون مشرکان دست از لجاجت خود بر نداشتند و تصمیم گرفتند با پیامبر بجنگند، وی نیز در مقابل آنان به دفاع پرداخت. پس جنگ از طرف پیامبر دفاعی است نه تهاجمی.
رسول خدا (ص) در این جنگ‌ها از شیوه‌هایی استفاده کردند که در زمان خود بی نظیر بود. این اصول هم اکنون نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله برآنیم که ویژگی‌های برجسته این فرمانده بی نظیر و هم چنین تاکتیک‌هایی که در نبردها بکار می‌بردند را بیان کنیم.
به این امید که سیره نظامی پیامبر خدا (ص) سر مشق مدافعین و پاسداران اسلام قرار گیرد.
واژگان کلیدی : سیره، نظامی، شیوه، مدیریت. روش، دفاع.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بقیه در ادامه مطلب:
مهران بازدید : 197 شنبه 01 مهر 1391 نظرات (1)

اگر چه توهین به مقدسات اسلامی با اهدافی مشخص انجام می شود اما گاهی برخی آزادی بیان را دستاویز چنین هتک حرمتهایی قرار می دهند و مقدسات دینی و اسلامی را مورد هتک حرمت قرار می دهند.

فیلمی در آمریکا ساخته شده که در آن به رسول خدا(ص) هتک حرمت شده است. این فیلم واکنش شدید مسلمانان را به دنبال داشته است.

اولین پرسش مطرح این است که آیا آزادی بیان حقی بی حد و مرز است و حدودی برای آن متصور نیست؟ آیا به حق آزادی بیان و اندیشه می توان هر اعتقاد و باوری را زیر سؤال برد و مورد توهین قرار داد؟

آزادی عقیده به معنای آن است که هر شخصی،‌ هر تفکری اعم از سیاسی،‌ اجتماعی،‌ مذهبی را که حق می داند آزادانه برگزیند بی‌آنکه در گزینش آن تحت فشار باشد. آزادی بیان نیز تبلور آزادی عقیده است و به معنای ابراز آزادانه اندیشه و اعتقادات می‌باشد. این حق یکی از حقوقی است که در تمام اعلامیه‌های حقوق بشری به صراحت به آن تأکید شده و در قوانین بسیاری از کشورها از جمله قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مورد حمایت قرار گرفته است.

ماده 19 اعلامیه جهانی حقوق بشر (مصوب دهم دسامبر 1948)‌ مقرر می‌دارد: «هر کس حق آزادی عقیده و بیان دارد و حق مزبور شامل آن است که از داشتن عقاید خود بیم و اضطرابی نداشته باشد و در کسب اطلاعات و افکار و اخذ و انتشار آن به تمام وسایل ممکن و بدون ملاحظات فردی آزاد باشد.»

همچنین ماده 19 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی نیز تصریح می‌کند: «1 ـ هیچکس را نمی‌توان به مناسبت عقایدش مورد مزاحمت و اخافه قرار داد.2 ـ هر کس حق آزادی بیان دارد و این حق شامل آزادی تفحص و تحصیل و اشاعه اطلاعات و افکار از هر قبیل بدون توجه به سرحدات خواه شفاهاً و خواه به صورت نوشته یا چاپ یا به صورت هنری یا هر وسیلة‌ دیگری به انتخاب خود می‌باشد... .»

اینکه در تدوین این اعلامیه همه کشورها مشارکت نداشته و برخی اصول این اعلامیه مبتنی بر بسرتهای فکری جهانیان نیست شک و تردیدی وجود ندارد. اصول این دو کنوانسیون توسط کشورهای صنعتی و غالب جنگ جهانی دوّم نوشته شده است امّا برخی از مبانی آن از جمله حق آزادی بیان با قیودی مورد پذیرش اسلام است و اسلام در چهارده قرن قبل به آن توجه نموده است.

اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که آزادی بیان در اسلام و حقوق بین الملل بدون حد و مرز نیست. بند 3 ماده 19 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی مقرر می‌دارد: « اعمال مذکور در بند 2 این ماده مستلزم حقوق و مسئولیت‌های خاصی است و لذا ممکن است تابع محدودیت های معینی شود که در قانون تصریح شده و برای امور ذیل ضرورت داشته باشد: الف. احترام به حیثیت و حقوق دیگران؛ ب. حفظ امنیت، نظم یا سلامت و اخلاق عمومی.»

همچنین ماده 13 کنوانسیون آمریکایی حقوق بشر (مصوب نوامبر 1969) با عنوان،‌ آزادی اندیشه و بیان،‌ در عین حمایت از آزادی بیان آن را مطلق نمی‌داند و در صورت تعرض به نظم و اخلاق عمومی و حیثیت افراد، آن را محدود می‌کند.

بنابراین تمام اندیشمندان در عین پذیرش آزادی بیان به عنوان یک حق اساسی برای انسان در وجود حدودی برای آن تردید ندارند.

با رفتارشناسی مدعیان حقوق بشر معلوم شده که حقوق بشر و آزادی بیان در قاموس این مدعیان،‌ چیزی جز اعمال مقاصد سیاسی آنها نیست و هیچگاه عملاً به این حقوق انسانی پایبند نبوده و این مفاهیم مظلوم وسیله‌ای برای اعمال فشار بر کشور‌های دیگر بوده است.

با وجودی که در کنوانسیون‌ها و معاهدات بین المللی از جمله بند 5 ماده 13 کنوانسیون آمریکایی حقوق بشر هرگونه تحریکات مذهبی و هر عمل غیر قانونی علیه اشخاص و گروه‌ها به واسطه مذهب ممنوع است، ساخت و پخش فیلم موهن به پیامبر خدا(ص) در این کشور نشان می دهد که اجرای قانون در این کشور و امثال آن گزینشی است و در حالی که به افراد و آرمان‌های آنها توهین می‌شود توهین کنندگان آزادانه فعالیت کرده ، و حتی مورد تشویق قرار می‌گیرند.

این در حالی است که اسلام تاکید دارد که نباید خداشناسان را مورد دشنام قرار دهیم، همچنین هرجا که جمعی از انسان‌ها در آن به عبادت و راز و نیاز مشغول‌اند محترم است؛ چه مسجد، چه دیر و چه کلیسا.

باید توجه داشت که این قاعده صرفا شامل خداپرستان نمی‌شود، بلکه حتی در مواردی مشرکان را نیز در‌بر‌می‌گیرد، چنانکه خداوند در آیه 108 سوره انعام دشنام و اهانت به مشرکان را نیز نهی می‌کند: «ولا تسبوا الذین یدعون من دون الله فیسبوا الله عدوا بغیر علم»؛ چرا که این کار سبب دشنام دادن مشرکین به خدای مسلمانان می‌شود.

چاپ این صفحه

مهران بازدید : 81 سه شنبه 28 شهریور 1391 نظرات (0)

حجرالاسود یا سنگ سیاه، از اجزای بسیار مقدس مسجد الحرام است و در رکن اسود کعبه در بلندی یک متر و نیمی قرار دارد. این سنگ مقدس، پیش از اسلام و پس از آن همواره مورد توجه بوده‌است و در شمار عناصر اصلی کعبه است. ...


گروه دین و اندیشه پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری - حجرالاسود یا سنگ سیاه، از اجزای بسیار مقدس مسجد الحرام است و در رکن اسود کعبه در بلندی ۵٫۱ متری قرار دارد. این سنگ مقدس، پیش از اسلام و پس از آن همواره مورد توجه بوده‌است و در شمار عناصر اصلی کعبه است.

کعبه بنایی در میان مسجدالحرام در شهر مکه در کشور عربستان سعودی است و مقدس‌ترین مکان در دین اسلام به شمار می‌رود؛ خانه‌ای که استحکام کامل دارد و تاکنون پابرجا و استوار مانده ‌است.

کعبه بنایی در میان مسجد الحرام در شهر مکه در کشور عربستان سعودی است و مقدس‌ترین مکان در دین اسلام به شمار می‌رود. نام کعبه اشاره‌ به چهارگوش ‌بودن این سازه دارد.

بقیه در ادامه مطلب...

مهران بازدید : 99 سه شنبه 28 شهریور 1391 نظرات (0)
برنامه اذان گوی بلال
نرم افزار اذان گوی فارسی محصول بنیاد علوم و معارف اسلامی بوده و با نام بلال عرضه و پخش شده است . با این نرم افزار می توانید تلفن همراه خود را تبدیل به یک اذان گوی دقیق کنید. برنامه اذان گوی بلال قابلیت های مناسبی دارد که در زیر به معرفی برخی از این قابلیت ها میپردازیم.

لینک دانلود در ادامه مطلب...

مهران بازدید : 104 سه شنبه 28 شهریور 1391 نظرات (0)

نرم افزار تعبیر خواب یوزارسیف
نرم افزار تعبیر خواب یوسف ( یوزارسیف ) با محیط گرافیکی جذاب امکانات جالبی را در اختیار کاربران گوشی های موبایل قرار می دهد. این نرم افزار علاوه بر ارائه داستان کاملی از زندگی حضرت یوسف ، امکان تعبیر خواب کامل و جامعی را فراهم می کند. تعبیر خواب با این نرم افزار بر اساس کلمات بوده و استفاده از آن به علت دسته بندی کلمات بسیار ساده است.

نرم افزار به صورت جاوا بوده و بر روی اکثر گوشیهای سونی اریکسون و نوکیا قابل نصب میباشد.

لینک دانلود در ادامه مطلب...

مهران بازدید : 723 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)

Muhammad bin Abdullah (born in Mecca in 570 - died in 632 AD in Medina) founder and prophet of Islam and Muslims believe to be the latest in a series of Prophets Muhammad and the Quran Thvyldhndh scripture and ritual restores original Thryfnshdh is monolithic. He was also a politician, president, merchant, philosopher, orator, legislator, reformer, military commander and training officer for the Muslims and followers of other religions is one of God's commands.been disputed by opponents. He died in the year 570, was born in Mecca in the Arabian Peninsula. Trading was engaged to a young man, and married first at age 25. Unhappy about the way the people of Mecca, Muhammad time to time, some time in a cave in the mountains surrounding mangrove land focused thinking and praying. Muslims believe that Muhammad, in the same place and at the age of 40 was chosen by God to prophecy and revelation was sent down upon him. In their opinion, invited Muhammad as a monolithic religion that was invited to the other prophets of God (Allah) is his unique way of surrender to God. Initially, a small number of his followers who were faced with opposition from some tribes of Mecca, and they were treated badly. Muhammad to escape persecution of his followers along the later years that was the origin of the lunar calendar and the solar calendar, the Yasrebi (who later became known Mdynhalnby), had emigrated. He united the warring tribes of Medina and after the eight-year war with Mecca with his followers, who by then had more than ten thousand, conquered Mecca without bloodshed does. M. Ten years after the Hijra, and a few months after returning from Hjhalvda, became ill and died. At that time, most of the Arabian Peninsula had converted to Islam. Muslims believe that the verses or signs of God, as revealed to Muhammad over until his death was announced, and they constitute the Koran to date the book as the "Word of God" were honored. Apart from the Quran, the life of Muhammad (Muhammad), and he gathered traditions (Sunnah) is important for Muslims.

...Read the rest

مهران بازدید : 101 شنبه 25 شهریور 1391 نظرات (0)
 

توی نوشابه شون توهین کردند هیچی نگفتیم. کاریکاتور ساختندگفتیم آدم میشن ولی این بار دیگه از این چیزا خبر نیست فیلم ساختند اگه مسلمان هستید اینبار بپاخیزید.

آخه نامردا چطور دلشون میاد که به عزیز خدا توهین کنند.

بیایید همه با هم تا حد توان بر زد آمریکا و اسرائیل هر کاری که از دستمان آمد بکنیم.

پس

مرگ بر آمریکا/مرگ بر اسرائیل

Death to America / Death to Israel

الموت لأمريكا / الموت لإسرائيل

Смерть Америке / Смерть Израилю

Mort à l'Amérique / Mort à Israël

अमेरिका / मौत के लिए इसराइल की मौत 

این صفحه را به اشتراک بگذارید

باز هم به پیامبر اسلام توهین کردند

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 59
  • باردید دیروز : 38
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 446
  • بازدید ماه : 366
  • بازدید سال : 3,377
  • بازدید کلی : 53,702
  • کدهای اختصاصی

    عاشورا

    وبلاگ-کد لوگو و بنر
    درج و تبادل لینک

    کد آهنگ

    مشاهده و دریافت کد
    سایت سازسرویس وبلاگ دهیسینمایی هابیست تولز

    ابزار ختم صلوات در وبلاگ

    رنک الکسا